perjantai 26. joulukuuta 2014

Terveyhdys pitkästä aikaa, vuhvuh

tääläpä minun kuulumisisa ei ole pitkästä aikaa kuulunut.  Mutta tässä pika katsaus kuluneisiin tapahtumiin kuvien kera.

Muutostani on jo mielestäni ainakin paljon aikaa. Muuttoni uuteen kotiin sujui hyvin eikä kotiinkaan ollut ollenkaan ikävä. Uusi kotini on vanha omakotitalo raisiossa pienellä asuinalueella.  Lähellä on paljon liikumis tilaa mutta en paljoa ole niihin vielä päässyt tutustumaan.  Uuteen perheeseeni kuuluu omistajani Venla ja hänenvanhempansa sekä veli.  Sen lisäksi täällä käy usein omistajani toinen veli ja hänen vaimonsa sekä heidän koira urkki. Haluaisin olla urkin kaveri mutta hänen ei hirveästi halua leikkiä kanssani.

Olen käynyt monessa paikassa tutustumassa esimerkiksi torilla ja palvelutalossa. Olen kulma kaikkien mukaan todella reipas pentu eikä minua kyllä mikään hirveästi pelota.  Imuri ja lumikola ovat vähän pelottavia juttuja. Imisitä mina pidän todella paljon ja heitänkin aina selälleen kun joku tulee rapsuttamaan. Mahasta rapsuttaminen on vaan niin mukavaa. Minulla riittää energia paljon mutta välillä rupeaa väsyttämään. En ole myöskään aamuuninen ja siitä omistajani ei ole tyytyväinen, koska omistajani haluaisi nukkua.

Olen oikea ihmisimuri kun jossain kuljetaan sillä ihmiset tulevat aina rapsuttelemaan minua.  Minulle on kyllä sanottu että olen myös tyypille mäyräkoira: jääräpää, olen salmana paikalla kun jääkaappi aukeaa, osaan mököttää ja olen perso ruoalle.

En ole vielä kauheasti oppinut mitään mutta olen kuulut huhuja että joutuisin pian koira kouluun. En kyllä tiedä mikä se sellainen koulu on.  En ole vielä sisäsiiti mutta käyn kyllä ulkona aika usein joskus silti tulee hätä yllättäin.  Temppuja en hirveästi osaa mutta istumaan ja remmissä kulkemista olen jo harjoitellut.

Vähän aikaa sitten kävin eläinlääkärissä rokotuksessa. En kyllä tiiä mikä se sellainen rokutus on kun pöydälle nostettiin, tunnusteltiin vähän ja sitten annettiin herkkuja.  Jopa herkkujen syönnistä kehuttiin että ihan mukava paikka se oli.  Eikä sielä toivotettu rauhallista joulua vaan vaan iloista.  Sitten tulikin tämä joulu josta en kyllä hirveästi ymmärrä. Koko koti laitettiin mullinmallin eikä minua sinä päivänä huomioitu. Sitten nokkaan tuli ihanat tuoksut mutta mitään en millään saanut vaikka uunia raavinkin. Vihoviimeinen juttu oli se että jonkun puun ne raahasi sisälle mutta sen alaoksia on kiva syödä. Sitten koittikin päivä jolloin sain repia papereita ja niiden sisältä paljastui herkkuja sekä sain vähän omistajan mukaan jouluherkkuja eli riisipuuroa, kinkkua ja maksamakkaraa.  Kaikki ne olivat kyllä todella hyviä

Nyt olen siis 3kk vanha  ja elän normaalia koti koiran elämää. Tietenkin koitan palvelijoitani pompottaa mutta jos menen liian pitkälle tai saan mahdottomat hepulit joudun jäähylle. Elämäni on kuitenkin mukavaa sillä saan ruokaa, leikkiä, nukkua ja minua rakastetaan vaikka olenkin välillä oikea riiviö.























Ps: Tästä lähtien laitan tuon laskan omistajani laittamaan koneen päälle jotta pääsen kertomaan kuulumisiani.

- Tassuttelija Iisak -





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti